Otwarte Drzwi Do Kultury 2016

Projekt edukacyjno-animacyjny Otwarte Drzwi Do Kultury skierowany jest do uczni贸w, nauczycieli i pozosta艂ych odbiorc贸w kultury zamieszkuj膮cych wsie i ma艂e miasta. Przebieg zadania - oparty na bogatym programie dostosowanym do realnych potrzeb lokalnych spo艂eczno艣ci - odbywa si臋 w formie aktywnych spotka艅 upowszechniaj膮cych dost臋p do kultury, rozwijaj膮cych umiej臋tno艣ci z edukacji kulturalnej, filmowej (pokazy filmowe), a tak偶e kszta艂tuj膮cych w艂asne zainteresowania tw贸rcze (warsztaty).

W 2016 r. projekt Otwarte Drzwi Do Kultury zosta艂 wzbogacony dzi臋ki wsp贸艂pracy z partnerami: firm膮 Media Markt oraz Stowarzyszeniu Producent贸w i Dystrybutor贸w Oprogramowania Rozrywkowego SPIDOR. W dniach 22-24 listopada w trzech wybranych miejscowo艣ciach wojew贸dztwa warmi艅sko鈥搈azurskiego 鈥 Braniewie, Mor膮gu i 呕abim Rogu otworzyli艣my drzwi do kultury na miar臋 cywilizacji cyfrowej.

Przez trzy kolejne dni nasze poranne zaj臋cia zosta艂y bardzo znacz膮co wzbogacone o wyk艂ady dr Dominiki Urba艅skiej-Galanciak, dyrektor zarz膮dzaj膮cej stowarzyszenia SPIDOR, dotycz膮ce wp艂ywu rozwoju technologii na nasze zachowania. Jak bezpiecznie korzysta膰 z gier komputerowych, jak rozpoznawa膰 tre艣ci oprogramowania rozrywkowego, co to jest PEGI, to pytania, na kt贸re odpowiedzi poznali uczniowie podczas wyk艂ad贸w. Bardzo interesuj膮ce zaj臋cia z prawa autorskiego poprowadzi艂 dr Ireneusz Matusiak z Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji.

Media Markt przygotowa艂 profesjonaln膮 broszur臋 pt. 鈥濨ezpiecze艅stwo w sieci鈥, kt贸r膮 rozdawali艣my wszystkim uczestnikom zaj臋膰. W sumie broszury otrzyma艂o 1,5 tysi膮ca uczni贸w i kilkudziesi臋ciu nauczycieli, tak偶e podczas pozosta艂ych dni trwania projektu.

Absolutnie najwi臋ksz膮 atrakcj膮 tych dni by艂y zainstalowane przez Media Markt stanowiska wirtualnej rzeczywisto艣ci 鈥 VR. Nasz partner Media Markt zapewni艂 dzieciom, m艂odzie偶y i wszystkim mieszka艅com Braniewa, Mor膮ga i 呕abiego Rogu mo偶liwo艣膰 wirtualnej przeja偶d偶ki roller coasterem, zwiedzania d偶ungli i rejsu ko艂ysz膮c膮 si臋 艂贸dk膮 po oceanie. Mo偶na tak偶e by艂o polewitowa膰 w przestrzeni kosmicznej. Wra偶enia niezwyk艂e! Co najwa偶niejsze 鈥 nie tylko uczestnicy warsztat贸w Legalnej Kultury, ale wszyscy mieszka艅cy Braniewa, Mor膮ga i 呕abiego Rogu z wypiekami na twarzy ogl膮dali filmy w specjalnych okularach, dzi臋ki kt贸rym mogli zobaczy膰 Pary偶 ze szczytu wie偶y Eiffla, czy Las Vegas noc膮.

Niezwyk艂ym wydarzeniem tych dni by艂o zorganizowanie po raz pierwszy w historii stanowisk wirtualnej rzeczywisto艣ci w budynku szko艂y podstawowej i gimnazjum. W hallu szko艂y w 呕abim Rogu Media Markt ustawi艂 stanowiska wirtualnej rzeczywisto艣ci, kt贸re zosta艂y dos艂ownie oblepione przez rozentuzjazmowane dzieciaki. Dzi臋ki naszemu partnerowi wszystkie dzieci dosta艂y tak偶e opaski odblaskowe wspieraj膮ce bezpiecze艅stwo w ruchu pieszym szczeg贸lnie w okolicznych miejscowo艣ciach, gdzie bardzo cz臋sto brakuje chodnika i dzieci zmuszone s膮 chodzi膰 poboczem niebezpiecznej jezdni.

Trzy dni Otwartych Drzwi Do Kultury z Media Markt potwierdzaj膮 jak wa偶n膮 rol臋 odgrywa dzi艣 spo艂eczna odpowiedzialno艣膰 biznesu, tak偶e w p艂aszczy藕nie wsp贸艂odpowiedzialno艣ci za skutki rozwoju cywilizacji technologicznej. Wsparcie idei Legalnej Kultury przez profesjonalnego partnera z bran偶y zwi膮zanej z przestrzeni膮 cyfrow膮 daje nadziej臋 na coraz bardziej 艣wiadome uczestnictwo w kulturze z przestrzeganiem zasad bezpiecze艅stwa w sieci i poszanowania praw tw贸rc贸w przez jeszcze wi臋ksz膮 grup臋 odbiorc贸w.


Otwarte Drzwi Do Kultury - Edycja 2016:

  • Annopol
  • Bia艂a Piska
  • Braniewo
  • Cyc贸w
  • Czy偶e
  • Kalety
  • Kazimierz Dolny
  • Knyszyn
  • Kochanowice
  • 艁ask
  • Mor膮g
  • Orzysz
  • Piecki
  • Pilawa
  • Rajowiec Fabryczny
  • Ruciane-Nida
  • Rudnik Drogi
  • Ryn
  • Solec Kujawski
  • 艢wi臋tajno
  • Warka
  • Wo藕niki
  • Zakrz贸wek
  • 呕abi R贸g
  • 呕arki
  • 呕elech贸w


Projekt finansowany przez: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Narodowe Centrum Kultury.